یاقوت سرخ

بجستان در ايينه مطبوعات

 
ساعت ٥:٤٧ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱۳۸۸/٤/٢٥  کلمات کلیدی:

قدس ۴/٣/ ١٣٨٨

رئیس پلیس راههای خراسان رضوی در گفتگو با قدس: باید نسخه راههای استان را تک تک پیچید. 

خراسان امروز- محمدزاده: رئیس پلیس راههای خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل جاده های این استان باید تک تک محورها را مورد بررسی قرار داد و نسخه های خاص هر محور را تهیه کرد.
سرهنگ پورعلی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن بیان این مطلب افزود: هر کدام از محورهای استان مشکلات و معضلات خاص دارد و نمی شود نسخه واحد برای تمام محورها صادر کرد.


وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم جاده های استان را به لحاظ خطرآفرینی و حادثه خیزی اولویت بندی نماییم به ترتیب محور شاهرود- سبزوار، سبزوار- نیشابور، کاشمر- بردسکن، تربت حیدریه- مشهد، تربت حیدریه به شادمهر، مشهد- فریمان و درگز- قوچان می باشد.
پورعلی درادامه اظهار داشت: حادثه خیزترین محور استان حد فاصل شاهرود به سبزوار می باشد که به دلیل طولانی بودن محور و غیرهم سطح بودن جاده با حاشیه همواره شاهد تصادفها و واژگونیهای متعددی در این محور هستیم و اگر بخواهیم آمار تصادفها و تلفات این محور را کاهش دهیم می بایست طرحهای متعددی از قبیل تعریض و یک طرفه کردن و اصلاح مهندسی محور در نقاط حادثه خیز انجام شود.
وی افزود: اما در کنار این طرحها یکی از ضروریات این محور احداث تیر پارک(مجتمع رفاهی خدماتی) می باشد زیرا خستگی رانندگان به دلیل ویژگیهای خاص این مسیر یکی از اصلی ترین دلایل بروز تصادفها می باشد، این در حالی است که از چندین سال قبل پیشنهاد احداث تیر پارک در این محور را مطرح کرده ایم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
پورعلی ادامه داد: اگر آمار و ارقام مربوط به دیه و خسارتهای جانی و مالی ناشی از تصادفهای این محور و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن را با هزینه احداث یک مجتمع رفاهی خدماتی مقایسه کنیم خواهیم دید هزینه احداث یک تیر پارک برای استراحت رانندگان بسیار ناچیزتر از هزینه ای است که به دلیل بروز تصادفها به سیستم اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشور و استان تحمیل می شود.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از محورهای خطرآفرین استان مسیر مشهد به تربت حیدریه می باشد اما با نگاه کارشناسانه به این محور مشخص می شود که بالاترین آمار تصادفها مربوط به حدفاصل سه راهی شادمهر تا تربت حیدریه به طول 20 کیلومتر می باشد و با اجرای چند طرح می توان تعداد تصادفهای این محور را در حد قابل توجهی کاهش داد.
پورعلی در پایان گفت: اقدامهایی برای تعریض و یک طرفه کردن محور تربت حیدریه به مشهد آغاز شده اما انتظار می رود با سرعت بخشیدن به این پروژه ها شاهد بهره برداری از آنها در کوتاهترین زمان ممکن باشیم.